دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Mon 13 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
خبر ویژه سه شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ ، ساعت ۱۰:۲۹:۲۷

با وارد شدن گاز ردیف ششم فاز ١٢ به شبکه سراسری
فاز 12 پارس‌جنوبی به ظرفیت پالایشی کامل رسید

باشگاه خبری فاساحل: ردیف (ترین) ششم فاز ١٢ پارس‌جنوبی وارد شبکه سراسری گاز شد. به گزارش باشگاه خبری فاساحل و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت ملی نفت ایران، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه فاز ١٢ پارس‌جنوبی به پایان کار خود رسیده است، افزود: ردیف ششم این فاز، وارد شبکه سراسری شد و هم‌اکنون فاز ١٢ به ظرفیت پالایشی کامل رسیده است. رکن الدین جوادی درباره این که فاز ١٢ پارس‌جنوبی چه زمانی به طور رسمی افتتاح می‌شود، گفت: قرار است این فاز نیمه نخست اسفند ماه به صورت رسمی افتتاح شود. محمد جواد شمس، مدیرعامل شرکت پتروپارس نیز پیشتر گفته بود: راه‌اندازی شش واحد در طول یک سال، چیزی فراتر از معجزه است که جز با اعتقاد راسخ و باور به «توانستن» محقق نمی‌شد.

وی با بیان این که با وجود تنگناهای مالی، شرکت ملی نفت ایران تا حدامکان با حمایت خود سبب شد تا عملیات اجرا استمرار داشته باشد، گفت: پالایشگاه گازی مثل یک کارخانه کوچک نیست که شش ماهه راه‌اندازی شود، در طول یک سال اخیر مدیریت کلان وزارت نفت مجدانه پیگیر کار بود تا شش واحد پالایشگاه راه‌اندازی شد و علاوه‌بر آن، یک ردیف بازیابی گوگرد نیز به بهره‌برداری رسید. شمس با بیان این‌که فاز ١٢ پارس‌جنوبی به تنهایی تقریبا چهار درصد از کل گاز میدان پارس‌جنوبی و کمی کمتر از یک درصد از کل گاز جهان را در خود جای داده است، تصریح کرد: این پروژه در ابعاد نیروی انسانی، سرمایه‌گذاری، میزان سودآوری برای کشور و سایر، بزرگترین پروژه تاریخ صنعت کشور است. وی با تاکید بر اینکه ارزش محصولاته تولید شده فاز ١٢، ماهانه بیش از ٣٢٧ میلیون دلار است، گفت: میزان کل تولید گاز شیرین این فاز حدود شش میلیون تن و میزان میعانات گازی تولیدی نیز بیش از هشت میلیون و ٨٠٠ بشکه بوده که درآمد حاصل از این محصولات تاکنون بیش از یک میلیارد و ٥٠٠ میلیون دلار برای کشور بوده است.



  کد خبر : 501
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :